پرش به محتوا
جستجو
Close this search box.
Home » مجله یوتاب گشت » جزیره مروارید قطر؛ لوکس ترین جزیره ساخته دست انسان

جزیره مروارید قطر؛ لوکس ترین جزیره ساخته دست انسان

در سال ۲۰۰۴ یعنی تقریباً بیست سال پیش در شهر دوحه، پایتخت کشور قطر، جزیره‌ای مصنوعی با مساحت نزدیک به چهار کیلومترمربع ساخته شد. ساخت این جزیره دو سال به طول انجامید و در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید.

این جزیره ساخته‌ی دست بشر یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های قطر محسوب می‌شود و با داشتن مراکز تفریحی و فروشگاه‌های شناخته‌شده‌ترین برندهای دنیا، یک مقصد محبوب برای گردشگران این کشور است. جزیره مروارید قطر از بالا شبیه به یک زنجیره‌ی مروارید دیده می‌شود که البته دلیل نام‌گذاری این جزیره هم همین است.

در این مقاله شما را با جزیره مروارید قطر و امکانات رفاهی آن آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید!

جزیره مصنوعی مروارید قطر را بشناسیم

جزیره مروارید، جزیره‌ای ساخته‌ی دست بشر در نزدیکی دوحه است و به 12 ناحیه تقسیم شده که هرکدام دارای سبک معماری مجزایی هستند. جزیره مصنوعی قطر دارای 7 برج ازجمله بلندترین ساختمان‌های برنامه‌ریزی‌شده برای توسعه، در 40 طبقه است.

این منطقه با اسکله‌های تفریحی، قایق‌های تفریحی، برج‌های مسکونی، ویلاها و هتل‌ها به سبک مدیترانه‌ای، تجربه خریدی مجلل را با بوتیک‌ها و نمایشگاه‌های طراحان ممتاز ارائه می‌دهد. این جزیره همچنین به خاطر هتل‌ها، رستوران‌های مدرن و کافه‌های بسیاری که در خود جای داده و به دلیل مسیرهای پیاده‌روی همراه با طیف وسیعی از باغ‌های زیبا متمایز است و به دلیل ظرافت خود، گردشگران را به سفر به قطر و بازدید از این جزیره مصنوعی جذب می‌کند.

جزیره مروارید قطر کجاست؟

جزیره مصنوعی قطر در نزدیکی خلیج‌فارس، مرکز تجاری دوحه، شهر لوسیل و دهکده فرهنگی کاتارا قرار دارد و از طریق ماشین یا تاکسی قابل دسترسی است. فاصله جزیره مروارید تا فرودگاه بین‌المللی حمد حدوداً 30 تا 40 دقیقه است.

جزیره مروارید تنها 22 کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی حمد فاصله دارد؛ بنابراین اگر در سفرتان به قطر با اجاره خودرو تردد می‌کنید یک سواری کوتاه برای رسیدن به این جاذبه باشکوه کافی است. اگر هم از طرفداران حمل و نقل عمومی در قطر باشید، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو برای رفتن به این جزیره ایستگاه مترو Legtaifia است که ازآنجا می‌توانید سوار اتوبوس مترولینک M110 شوید و به جزیره مصنوعی بروید تا از دیدنی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های آن دیدن کنید.

البته جزیره مروارید قطر خود نیز شامل تعداد بسیاری هتل و اقامتگاه است که می‌تواند سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم بزنند؛ در ادامه‌ی مطلب اطلاعات کامل‌تری در مورد هتل های جزیره مروارید قطر را آورده‌ایم.

جزیره مصنوعی مروارید چطور ساخته شد؟

جزیره مروارید قطر جزیره‌ای مصنوعی به مساحت 13.9 کیلومترمربع است که در یکی از مناطق بسیار توسعه یافته و مجلل قطر قرار دارد و حدود 46000 نفر را در خود جای داده است. مرکز خرید معروف Medina Centrale نیز در این جزیره مصنوعی قرار گرفته است. جزیره مصنوعی مروارید همچنین دارای کافه‌ها و فضای بازی، پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی بسیاری است که می‌توانید در طول تعطیلات خود از محیط پرجنب‌وجوش آن لذت ببرید.

جزیره مروارید قطر با سبک مدیترانه‌ای متمایز با جوامع مسکونی با طراحی مجلل، هتل‌ها و دیگر جاذبه‌های شهر ساخته شده است. این منطقه پرجنب‌وجوش که مردم را از هر قشری به خود جذب می‌کند، جایی است که می‌توانید از زندگی شبانه جذاب قطر لذت ببرید، از برندهای معروف خرید کرده و یک تعطیلات مجلل را تجربه کنید. به‌درستی می‌توان آن را سرزمینی جذاب با ویلاهای کلاسیک، مساجد، ساحل، محله قنات مروارید و آسمان‌خراش‌ها نامید.

 

جاهای دیدنی جزیره مروارید قطر

جزیره مروارید، یکی از بهترین جاهای دیدنی دوحه قطر، با امکانات متنوع گردشگری است که در آن، معماری مدرن و سنتی به هم تنیده‌اند و گردشگران را به یک تجربه چندبعدی تاریخی و معاصر دعوت می‌کند. سواحل زیبا، جاذبه‌های دیدنی و ورزش‌های آبی متنوع، تفریحات خوبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنند. ازجمله جاهای دیدنی جزیره مروارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

پورتو عربیا (Porto Arabia)

پورتو عربیا، واقع در قلب جزیره، ناحیه مدیترانه‌ای است که برخی از فروشگاه‌های برند، مراکز خرید، مناطق مسکونی لوکس و همه برندهای بین‌المللی را در خود جای داده است. پورتو یک ساحل زیبا است که مهم‌ترین اسکله جزیره را در خود جای داده و دارای امکانات و گذرگاه‌های آبی زیبایی است که با قایق‌سواری در آن حس رفتن به ونیز را خواهید داشت.

 

کاستا مالزا (Costa Malza)

کوستا مالزا یک منطقه گرمسیری کاملاً آرام در محله قنات مروارید و دارای معماری لوکس و مدرن است. زیبایی شگفت‌انگیز معماری منطقه را می‌توان با هتل معروف کمپینسکی که در این جاذبه بکر جزیره مروارید واقع شده، تجربه کرد. چشم‌انداز مسحورکننده و لذت‌بخش این منطقه باعث شده که به یکی از جاهای دیدنی جزیره مصنوعی قطر که دارای سواحل عمومی و خصوصی است تبدیل شود.

باغ فلورستا (Floresta Gardens)

منطقه مسکونی ویلایی، چند برج و مرکز خرید، باغ فلورستا را تشکیل داده‌اند. این جزیره که معماری به سبک مدیترانه‌ای را به نمایش می‌گذارد، یکی از باارزش‌ترین مکان‌های دیدنی در مروارید است. این جزیره فضای وسیعی را ارائه می‌دهد که به‌خوبی طراحی شده تا بهترین گزینه زندگی را برای جامعه فراهم کند. باغ فلورستا با مساحت حدود 15 هکتار توانسته 5000 نفر را در خود جای دهد.

 

محله ابرج (Abraj Quartier)

محله ابرج به دلیل معماری منحصربه‌فرد و قرارگیری برج‌های هفتگانه که منجر به یک سبک زندگی جذاب شده، مشهور است. ساختمان‌های بلند و مراکز تجاری، شرکت‌ها و دیگر فضاهای تجاری در خیابان ابرج وجود دارد که آن را به یکی از مهم‌ترین جزایر در مروارید قطر تبدیل کرده است. چشم‌انداز مشرف به ساحل و آرامش آن، محله ابرج را به یکی دیگر از شگفتی‌های جزیره تبدیل کرده و به دلیل امکانات کامل و مناسبی که دارد، مکانی عالی برای اقامت تاجران و بازرگانان است.

 

دهکده جیاردینو (Giardino Village)

دهکده جیاردینو در نزدیکی مدینا سنترال مروارید، در مجاورت منطقه پرجنب‌وجوش پورتو عربیا محصور شده است. مجموعه‌ای از گزینه‌های مسکونی مختلف در اینجا آن را به مکانی متمایز برای اقامت در جزیره موارید قطر در مقایسه با جزایر دیگر تبدیل می‌کند. این منطقه شامل ویلا، سالن بدنسازی، زمین تنیس و امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری است.

 

ایزولا دانا (Isola Dana)

اکنون ایزولا دانا به‌عنوان یکی از بکرترین مکان‌ها است که در اطراف 9 جزیره مستقل و برخی از فضای مسکونی خصوصی در مروارید قطر قرار دارد. خانه‌هایی به شکل قصر پادشاهان ویژگی اصلی این منطقه است که نمی‌توان آن را در هیچ جای دیگری در جزیره مروارید قطر یا کل خاورمیانه پیدا کرد. سواحل خصوصی، اسکله و قایق‌های تفریحی در ایزولا دانا وجود دارد که باعث محبوبیت آن شده و تورهای کشتی یا کروز در ایزولا دانا انجام می‌شود.

 

باغ پرلیتا (Perlita Gardens)

باغ پرلیتا یکی از باغ‌های سرسبز است که در جنوب مدینا سنترال واقع شده و ازجمله جاهای سرسبز و آرام جزیره شناخته می‌شود. در این منطقه مراکز خرید، فضای وسیع برای ویلاها و سایر ویژگی‌ها برای ایجاد یک زندگی راحت وجود دارد که مملو از آرامش و زیبایی است.

 

مدینا سنترال (Medina Centrale)

یکی از معروف‌ترین و بکرترین مناطق مروارید قطر، مدینا سنترال یک شهر مدیترانه‌ای است و یکی از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین منطق این جزیره به شمار می‌رود. این منطقه شامل تراس و باغ‌، رستوران و کافه، 130 فروشگاه بزرگ و کوچک و مراکز خرید است که می‌توان اوقات فراغت خود را در آن سپری کرد.

 

محله قنات (Qanat Quartier)

محله قنات یکی از جاهای دیدنی جزیره مصنوعی است که شامل معماری اینجا توسط کانال‌های پر آب، ساختمان‌های رنگارنگ، پل‌ها و خروجی‌هایی که جذابیت ایتالیایی را به رخ می‌کشند، تعریف می‌شود. در کنار گذرگاه‌های پیاده، بوتیک‌ها و کافه‌های شیک تجربه‌ای جذاب را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *